پزشکی و علمی

در مورد دارو ها بیماری ها و علم

در مورد دارو ها بیماری ها و علم

من محمدرضا احسانی قصد دارم برای بالا بردن سطح اطلاعات خود و دیگران ودرنتیجه بهبودی کل کشور این وبلاگ را درست کرده ام
خواهشمندم که پیشنهاد ها وحتی انتقادات خودتان را برای ما باز گو کنید
توجه داشته باشید که این وبلاگ نه برای من است نه برای پدرم این وبلاگ برای شماست

لطفأ خواهشمندیم که اگر مطالب را کپی میکنید به ما خبر بدهید اگر این کار را نکنید شرعأ وقانونأ اشکال دارد
موفق باشید و در پناه خدا باشید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

انژکتور و اجزایش

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۲۲ ب.ظ


در ابتدا باید به علت پیدایش سیستم های انژکتوری و کنار رفتن سیستم های کاربراتوری بپردازیم و از همین رو ابتدا به سیستم های کاربراتوری ومعایب آن خواهیم پرداخت. شاید عبارت تنظیم نبودن کاربراتور را در گذشته شنیده باشید. سیستم های کاربراتوری اولین سیستمی بودند که برای تامین سوخت خودرو به تولید رسیده و به کار رفتند. این سیستم ها که نزدیک به ۲۵ سال قبل منسوخ شدند معایب فراوانی داشتند.


یکی از بزرگترین معایب این سیستم ها وابستگی شدید آنها به محیط بود به گونه ای که اگر شما به منطقه ای می رفتید که آب و هوای متفاوتی داشت یقیناً خودروی شما بد کار کرده و از تنظیمات اولیه خارج می شد. کاربراتور پس از تنظیم زمانی به درستی وظیفه خود را انجام می داد که در همان منطقه تنظیم شده به کار گرفته شود و در غیر این صورت خوب کار نمی کرد. سوخت در انواع کاربراتور به صورت نسبتاً قطره ای و درشت پودر می شد، به گونه ای که در سیلندر به درستی محترق نشده و باعث خود سوزی می شد. از طرف دیگر به علت عدم احتراق درست و کامل قدرت کافی تولید نمی شد و میزان زیادی از انرژی حرارتی سوخت هدر می رفت. این حالت باعث ایجاد کوبش در موتور و کاهش عمر قطعات آن می شد و در کنار آن آلودگی محیط زیست نیز افزایش پیدا می کرد. آلودگی خودروهای کاربراتوری در مقابل انواع انژکتوری بسیار زیاد بود.


یکی دیگر از عیوب بزرگ این سیستم مصرف بالای سوخت در آنها بود. در این سیستم به علت عدم پاشش یکنواخت سوخت و پودر نکردن مناسب سوخت بنزین بیهوده می سوخت و مصرف بالا می رفت. از طرفی علت کار در این سیستم مکش موتور بود. در نتیجه سیلندرهایی که به کاربراتور نزدیک تر بودند بیشتر سوخت دریافت کرده و آنهایی که دورتر بودند کمتر سوخت می گرفتند. در مجموع این سیستم معایب زیادی داشته که به ذکر مهم ترین آنها پرداختیم. علت منسوخ شدن این سیستم نیز همین عیوب فراوان بود. به همین دلیل به مرور سیستم های انژکتوری جایگزین آن ها شدند

  • محمدرضا احسانی

نظرات  (۱)

بیماری و پاک شدن و درمان


۴٢ - و انسان ، خاک ناپاک است که یا با آب پاک می شود و یا با آتش . یا در بھشت و یا دوزخ .
۴٣ - آنکه تسلیم رنج و بیماری می شود بسوی آب ھدایت می شود که خود فرمود که عرش او بر آب است . و این بھشت اوست .
۴۴ - و اما آنکه برعلیه بیماری و رنج می شورد و به مبارزه برمی خیزد بسوی آتش رانده می شود که قلمرو دوزخ است که بیماری و رنج را که کارگاه اخلاق و خلاقیت و خلق انسان الھی است تبدیل به عذاب می کند . و این اخلاق و خلقت دوزخی انسان است . و اینست که بقول قرآن کریم چون عذاب فرود آید کافران ایمان می آورند ولی این ایمان از عذاب نمی کاھد . یعنی به ھستی ایمان می آورند و باور می کنند که نابود شدنی نیستند و لذا می فرماید : بنگر که چگونه کافران بر آتش دوزخ صبورانه می سوزند .
۴۵ - کافران با گریز از رنج و بیماری که بلا و نعمات است بسوی عذابھای دوزخی می روند .

 

از کتاب " پدیده شناسی عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی ص 43

http://afarinesheerfani.com/Uploads/afarinesheerfani.com/CMFiles/522014_553AM_padideshenasieerfani.zip

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی